Monday, October 19, 2009

Berita yang menyedihkan...

salam,

Jam 9 malam tadi terima berita:

"Umi tolong siasat"...fikirkan minta disiasat apa,tetapi bila dibaca keseluruhan berita tersebut,mengatakan ex peserta KBM SMTPD baru meninggal dunia.Innalillahiwainnailaihirrajioun...

Terima sms dari fc perempuan dari KUIM,'Ismah."Umi betul ke berita ni"...sekejap pula terima lagi berita yang serupa.Umi terus menelefon fc yang mendapat berita ni iaitu Asyraf,untuk mengesahkan samada benar atau tidak berita kematian ni.Bukannya apa,berita kematian ni perlukan pengesahan dan bukannya boleh dibuat main-main.

Asyraf mengiakan dan mengatakan bahawa dia menerima 2 sms dari sahabat allahyarham.
Kemudian sekali Umi telah menelefon Asyraf, fc KUIM dan Asyraf telah mengesahkan yang dia menerima 2 sms yang sama dari ex peserta KBM yang mengatakan sahabat mereka Ayoi atau nama penuh arwah Shahrul telah meninggal dunia.

Allahyarham juga merupakan di antara peserta yang membuat persembahan ala ragbi dalam kumpulannya semasa sessi Army Yell/ Laungan semangat.sungguh bersemangat sekali kumpulan itu.

Dimaklumkan juga,Allahyarham telah bermimpi berjumpa dengan seorang yang berpakaian putih yang mengatakan bahawa Allahyarham tidak dapat mengambil keputusan SPM tahun ini .Mimpi ini telah diceritakan kepada rakannya yang turut memaklumkan kepada fc Asyraf KUIM ini.

Perubahan ketara yang berlaku selepas mengikuti KBM ialah sebelumnya Allahyarham sering malas untuk bersolat,tetapi selepas KBM, Allahyarham tekun mengerjakan solat di Surau.

Alhamdulillah .Mudah-mudahan taubat Allahyarham diterima oleh Allah swt.

Allahyarham meninggal dunia kerana kemalangan pada jam 3 ptg tadi on the way balik ke Port Dickson dan telah selamat dikebumikan di Selangor(tempat tak tahu pulak Umi ). Umi baru dapat pengesahan berita dari Cg Fatimah sekejap tadi dan memaklumkan pelajarnya Shahrul Azizi pelajar Tingkatan 5 Amalan Bengkel Mesin yang telah meninggal dunia.

Sama-sama kita sedekahkan Al fatihah.Moga Allah mengampunkan semua dosa Allahyarham serta digolongkan dikalangan orang2 yang beriman dan para solihin.Ameen.

Masanya telah tiba, bila pula waktu kita.....moga Allah mengampunkan dosa kita juga.



Umi.





0 comments:

 

"Setiap Hari Adalah Pelajaran" Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template