Friday, November 13, 2009

Bercuti di Cameron Highland.

Salam....

Day 1

Alhamdulillah,kami berkesempatan untuk bercuti ke Cameron Highland walaupun bukan di waktu cuti sekolah.Memandangkan di sekolah dah tak ada matapelajaran yang diajar guru, Mujahid pun diajak untuk pergi bersama.Maknanya terpaksalah minta cuti sendiri dari Cikgu.

Kami bertolak dari Seremban lebih kurang pukul 11.00 pagi selepas pergi buat checkup anak mata yang calar akibat terkena hanger beberapa bulan yg lalu di KPJ Seremban...

Berhenti solat Jamak Qasar Zohor dan Asar di Tol Tapah, kami teruskan perjalanan dan sampai di Stesen Janakuasa Hidro Sultan Yusuf, Tapah pada jam 3.30 ptg.Sesampainya kami di sana kami terus di jamu dengan minum petang.Kemudian delegasi TNB yg terdiri dari GM dan DGM TNB seluruh Malaysia diberi sedikit penerangan tentang Stesen Janaelektrik Hidro ...dan usai penerangan di jamu sekali lagi dengan makan durian dan buah-buahan lain termasuklah rambutan dan manggis...rupanya musim durian di kawasan ni sekarang ni...apalagi...kami pun makan durian lah...nyum,nyum,nyum...Sekali lagi para delegasi dibawa melawat ke tapak operasi penjanaan dan terpaksa melalui terowong bawah tanah...tapi Umi tak pergi sebab tak termasuk dalam kategori tetamu jemputan..hehehe...cuma tukang sibuk nak mengikut :-))

teringat nak hantar bahan MUB pada Pak Chu dan Mak Chu...depa nak test run salah satu modul MUB- ESK untuk aktiviti ceramah di sekolah . Umi cuba hantar dari Powerstation tu,tapi tak dapat...
Selesai aktiviti di Stesen,kami terus mendaki ke CH dan sampai lebih kurang 6.20 ptg...terus buka komputer dan hantar bahan pada Pak Chu...alhamdulillah dapat juga hantar walaupun reception lemah..

Day 2

Laporan cuaca di Cameron Highland...

semalam hujan dan pagi ni cerah dan sejuk...kaki hampir kekejangan walaupun dalam bilik hotel tiada aircond.

telekomunikasi...baik tapi yang tak baiknya...tak dan/sempat bayar bill telefon...kena barred..huhu...tak leh call..

ingat nak call Abg Ngah Fairuz,seorang guru cekal di Cameron highland ni ...nampaknya kena cari Celcom Centre di CH ni dulu...baru boleh call.Itupun jika Abg Ngah tak balik Sg Petani lagi..

Tengah berangan -angan nak pi Strawberry Farm dan lain-lain...tapi.....Umi ni ada sedikit fobia dengan jalan berliku- liku ni...risau juga terjunam dibuatnya dari atas puncak ni...:-))

Sekejap lagi kami berdua akan keluar dan cari breakfast...perut pun dah terasa lapar ni.Kemudian baru boleh fikir ke mana destinasi seterusnya lepas ni.

akan sambung lagi selepas ini...

Umi...

0 comments:

 

"Setiap Hari Adalah Pelajaran" Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template