Wednesday, November 25, 2009

TSUNAMI DIFIKIRAN KU ....

Salam,

Ya Allah,tenangkanlah jiwaku dan fikiranku.!

Semakin dekat waktu untuk kami sekeluarga berpindah,semakin kacau bilau penyusunan dalam minda ku..apa tidaknya,banyak yang ku fikirkan dan banyak yang memerlukan tindakan...

  • urusan berpindah...walaupun kami telah decide untuk gunakan packer service untuk pack barangan rumah,tapi ia tetap menggangu fikiranku kerana packer belum dicari dan ada juga part yang terpaksa diuruskan sendiri...hmm!
  • 3 Group Usrah yang akan ku tinggalkan..1 yang ku ikuti... 2 yang ku bawa, apatah lagi di saat-saat akhir perpindahan ku, masih ada lagi yang berminat untuk join Usrah hasil dari muayasyah dan ceramah yang ku berikan tempohari..........Ya Allah,mudahkanlah segala urusan kami samada untuk ku yang terpaksa pergi mahupun sahabatku yang terpaksa ku tinggal.
  • team kbm on 9..yang juga terpaksa ku tinggalkan...wasiat dan semangat telahpun diberikan ...tapi nampaknya perpindahan ini memang mengejutkan mereka,keluarga KBM on 9 yang ku sayang..tidak dapat menerima kejutan ini.Ya,aku juga menangis sendirian bila memikirkan semua ini :-(( ...tetapi sahabatku, perjuangan ini tetap perlu diteruskan.Umi yakin antum mampu lakukan...
  • PPWN/PPN ....suamiku akan report duty pada 1 Disember ini di KL dan seterusnya bertolak ke SJSI Paka...maknanya dia sudah memulakan tugasannya di Paka bermula 1 disember,sedangkan aku pula akan meeting JKPRB di PG ,Johor pada tarikh yang sama.Ingatkan ,kami sekeluarga dapat ikut sama ke Paka,tetapi dek jadual yang bertukar,maka kami terpaksa mengikut haluan masing-masing...Bagaimana dengan PPWN/PPN...? Macamana kami nak ke sana sedangkan suamiku masih di Paka? Patutkah kami anak beranak yang tinggal ,drive sendiri ke KK,Perak...atau bagaimana? hmm...banyak persoalan dalam kepala yang membuat fikiranku menjadi kacau...sehingga kini belum ada kata putus lagi untuk menyelesaikan persoalan ini...
  • MUB oh MUB.....projek baru ku bersama Pak Lang dan Bai serta team MUB pada 7 Dis ini di Menara TM,KL ...bila aku memikirkan , mampukah aku lakukan semua ini ? Walaupun Modul MUB ini sebahagiannya aku sendiri yang draft...tetapi bila ianya merupakan projek baru dan aku salah seorang penyampainya , sedikit sebanyak ia tetap memberi tekanan kepada ku...Diharapkan ,meeting di PG nanti mampu melegakan kekalutan fikiranku ini..
  • Ya Allah,tenangkanlah jiwaku yang sedang kalut ini...
alhamdulillah,semalam sempat hadir meeting wjim N9,yang mana aku menjadi TKWnya...aku maklum bahawa aku tidak tahu samada aku sempat hadir lagi meeting selepas ini, maka sebelum pergi mesyuarat aku cuba draft beberapa aktiviti yang dirasakan sesuai untuk mencapai KPI dalam KRA Wanita terutama untuk Wjim N9..

Moga-moga dengan sedikit Input ,diharapkan Wjim N9 dapat maju ke hadapan walaupun aku sekadar singgah sebentar,memberi sedikit sentuhan dalam bebarapa perkara dan semoga sentuhan yang sedikit ini mampu memberi impak yang besar dalam Dakwah ini..

Aku hanya mampu berharap dan berdoa....


Umi Nita.

3 comments:

eman ainol on November 27, 2009 at 9:47 PM said...

moga pertolongan ALLAH sentiasa mengiringi setiap langkah ummi...ameen...

Anonymous said...

Jazakillah,eman....rindu kat anak Umi yang sorang ni.Lama tak jumpa...jadi fc masa PPwn/PPn tak?

eman ainol on December 1, 2009 at 1:43 PM said...

tak jd fc...jd lain...hihihi...
iA jumpa di ppn nnt ye ummi...

 

"Setiap Hari Adalah Pelajaran" Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template